Salzburg Kayak Macerası / Gökhan Engün

Merhaba sevgili  seyahatsever dostlar. Kış mevsimine doğru hızla yaklaşırken benim de anzsızın kayak anılarım depreşiverdi  ve Salzburg kayak deneyimimi yazıya döküp sizlerle paylaşmak  istedim.

Kayak sporunu seven biri olarak genelde ülkemizdeki kayak merkezlerini tercih ediyordum. Yakın olmasından dolayı birkaç sefer de Bulgaristan’da Pamporovo ve Bansko’ya gitmiştim. Ama oralar da bildiğiniz gibi Türk popülasyonu açısından Uludağ ve Kartalkaya’dan farksız durumda , o yüzden pek de yurtdışı saymıyorum kendi nazarımda .  Neyse efendim 2015 kışında  işyerinden bir arkadaşımla , biraz daha uzak diyarlara açılmaya karar verdik.  Avusturya ve İsviçre’nin kayak merkezlerinin ününü duymayanınız yoktur. Biz de internetten bu iki ülkedeki kayak merkezlerini incelemeye  başladık. Kriterlerimiz arasında çok pahalı olmaması ön plandaydı ve ayrıca gitmişken kayak merkezinde değil de şehirde kalıp günübirlik gitme amacındaydık. Çünkü hazır gitmişken bir şehir merkezi daha görmek ve deneyimlemek fena olmazdı.

Beklentilerimize en uygun lokasyon Salzburg oldu. Salzburg merkezinde güzel bir otelde kalacaktık aynı zamanda  servisle Flachau Kayak Merkezi’ne gidip akşamları yine şehir merkezine dönüp Salzburg’u doyasıya gezebilecektik.

Salzburg Havalimanı

Türk Hava Yolları’nın tarifeli seferiyle iki buçuk saatlik bir uçuş sonrası W.A.Mozart Havalimanına vardık ve çok şükür kayak takımlarımız  kaybolmadan teslim alıp tur firmamızın ayarladığı  servis aracı  ile ile otelimize  geçtik. Kaldığımız Hotel am Mirrabellplatz  4 yıldızlı bir oteldi ve merkezi  konumu ve  her yere yürüme mesafesinde olması ile tavsiye edilesi bir oteldi.

İlk gün öğlen saatlerinde vardığımızdan dolayı keşif yapmak için bol bol zaman vardı ve ilk günü en iyi şekilde değerlendirmek için vurduk kendimizi Salzburg’un hafif karlı cadde ve sokaklarına. Tabii ki ilk durağımız şehre hakim bir tepede tüm heybetiyle bize göz kırpan Salzburg Kalesi ( Festung Hohensalzburg )  oldu. Törkiş ! turist mantalitesi ile  hem sıra beklememek,  hem de biraz cimrilikten 🙂  teleferik yerine bir türlü bitmek bilmeyen merdivenleri çıkma gafletinde bulunduğumuzdan tepeye varmamız bacak kaslarımızda bolca laktik asit birikmesine sebep  olmakla ! birlikte zirvedeki  olağanüstü Salzburg şehir manzarası yorgunluğumuzu anında unutturdu.

Haftasonuyurtdisi.com Avrupa turlarımız ile ilgili bilgi almak için tıklayınız

Kalede bir saat kadar kalıp manzarayı  ‘’ölüm var, kalım var, belki tekrar görmek nasip olmaz ‘’diyerek  tüm detayları ile hafızamıza kaydettikten sonra  bu defa teleferikle aşağıya indik. Eski şehir merkezi        ( Altstadt Salzburg ) içinde yer alan Salzburg Müzesi , Salzburg Katedrali ve Mozart’ın doğduğu evi  ( Mozart Wohnhaus )  hızlıca gezerek keşif turumuzu tamamladık.

Salzburg’da her yerde Mozart’a rastlayabilirsiniz

Keşif turu sonrası hava kararmış ve acıkmaya başlamıştık ki Swarm aplikasyonumuzu  devreye sokarak yakınlarda popüler lokantaları aramaya başladık. Programın tavsiyesine uyarak Humboldt Stubn  ( Gstattengasse, 4  Salzburg ) adlı sıcak bir ambiansa sahip restauranta girip, geleneğe uygun bir şekilde Avusturyalıların meşhur Viyana Şnitzelinden ve yanında da Wieninger Weissbier (Beyaz bira)  siparişi verdik. Hayatımda yediğim en lezzetli şnitzel olduğunu söyleyebilirim. Yemek sonrası  erkenden yatıp ertesi güne enerji depolamamız gerekiyordu. Biz de aynen öyle yaptık.

Ertesi sabah saat 8 gibi  kalkıp sıkı bir kahvaltı sonrası servis otobüsü ile Flachau Kayak Merkezine  ( Skigebiet Flachau )  hareket ettik. Yol yaklaşık 1.5 saat kadar sürdü. 39 Euro’ya yarım günlük ski-pass’ ımızı aldıktan sonra Türk’ün gücünü gösterme motivasyonuyla kendimizi pistlere attık. Arkadaşımla  orta düzey kayakçılar olarak 3-4 yaşında miniklerin bile vızır vızır kaydığı bir ortamda hafiften karizmayı çizdirdik diyebiliriz 🙂  Alplere, kayağın anavatanlarından biri olan  Avusturya’ya gelmişiz , biz de ne umuyorsak?  🙂

Flachau Kayak Merkezi

Flachau Kayak Merkezi’inden biraz bahsetmek gerekirse Salzburger Sportwelt denilen bir bölgede yer almakta ve rakımı  750 metreden başlayıp 2.000 metreye kadar çıkmakta. Kayak ve snowboardçular için toplam 115 km uzunluğunda birbirinden güzel pistler mevcut. Kayakseverlerin en sinir olduğu lift sırası  burada çok fazla yok çünkü 43 adet lift bulunmakta.Şubat – Mart dönemlerinde gündüz sıcaklıkları -5 ila – 15 arası seyrediyor.

Tekrar şehre dönersek ikinci  ve üçüncü günün akşamlarında yemeklerimizi sırasıyla  Sternbraü adlı birahane tarzı bir mekanda ve Esszimmer isimli nezih bir restaurantta yedik. Dördüncü yani dönüş günü sabahı öğlene kadar son bir veda turu yaparken Forum 1 adlı alışveriş merkezinden ve Salzburg futbol takımının sponsoru olan  dünyaca ünlü içecek markası Red Bull’un  merkez  mağazasından hediyelik eşyalar almayı da ihmal etmedik.

Sonuç  olarak Salzburg – Flachau seçeneği ,Fransa ve İsviçre Alplerinde bulunan Courchevel ve St.Moritz gibi pahalı kayak merkezlerine  oranla  nisbeten uygun  bütçeler  ile Avrupa’da kayak keyfi yapmak isteyenlere tavsiye edebileceğimiz bir alternatif olmaktadır.

Bir başka gezi yazımızda buluşmak dileğiyle bol gezmeli tozmalı günler sizlerle olsun…..

Gökhan Engün

Bir yanıt yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>